Σχέδιο της Κομισιόν για την αποφυγή ευρωπαϊκού σκανδάλου τύπου …

https://www.cnn.gr/news/kosmos/story/144224/sxedio-tis-komision-gia-tin-apofygi-eyropaikoy-skandaloy-typoy-cambridge-analytica

Η Κομισιόν ετοιμάζει τροπολογία του ευρωπαϊκού νόμου για την χρηματοδότηση των κομμάτων, που θα απαγορεύει σε πολιτικές  οργανώσεις να κερδίζουν χρήματα από συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων, όπως συνέβη στην περίπτωση Cambridge Analytica.

Πριν από μερικούς μήνες, το σκάνδαλο Cambridge Analytica συγκλόνισε ολόκληρο τον πλανήτη, καθώς αποκαλύφθηκε πως η εταιρεία συγκέντρωνε εν αγνοία εκατομμυρίων χρηστών του Facebook προσωπικά στοιχεία αλλά και πληροφορίες για τις προτιμήσεις τους.

Παρότι η τροπολογία αυτή δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, η οικονομική  εφημερίδα Financial Times τονίζει ότι τα πρόστιμα για τους παραβάτες θα είναι αρκετά «τσουχτερά». Μάλιστα, δεν αποκλείεται να αγγίζουν και το 5% του ετήσιου προϋπολογισμού των πολιτικών κομμάτων.

«Στοχεύει στο να διασφαλίσει ότι ένα σκάνδαλο τύπου Cambridge Analytica δεν θα λάβει ποτέ χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση» δήλωσε Ευρωπαίος αξιωματούχος, όπως γράφει η ίδια εφημερίδα.

Video: Η σκοτεινή «τέχνη» της χειραγώγησης: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το σκάνδαλο της Cambridge Analytica

Είναι η πρώτη φορά που η Κομισιόν βάζει στο… στόχαστρο τις μεθόδους συλλογής πληροφοριών των κομμάτων.

Τα πρόστιμα θα βαραίνουν τις ευρωπαϊκές πολιτικές  οικογένειες των κομμάτων (όπως το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα ή τους Ευρωπαίους συντηρητικούς).

Και αυτό γιατί η Κομισιόν δεν έχει τη δύναμη να τιμωρήσει απευθείας τα εθνικά κόμματα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να τεθεί σε ισχύ η εν λόγω τροπολογία, θα πρέπει πρώτα να λάβει το «πράσινο φως» από τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών αλλά και του ευρωκοινοβουλίου.

Το νέο αυτό σχέδιο της Κομισιόν θα δημοσιοποιηθεί πριν από τις ευρωεκλογές του Μαΐου 2019, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου πακέτου μέτρων που θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα.

commission
Πηγή: Reuters 

Οι Βρυξέλλες αναμένεται, επίσης, να εκδώσουν συστάσεις προς τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών της Ε.Ε. για να μετριαστεί το φαινόμενο της προσωποποιημένης αποστολής πολιτικών  μηνυμάτων σε χρήστες κοινωνικών δικτύων.

Παράλληλα, η Κομισιόν θα απαιτήσει από τα μέλη της να υιοθετήσουν αυστηρότερους εθνικούς νόμους για τη πολιτική διαφήμιση στο διαδίκτυο.

«Οι ψηφοφόροι και οι πολίτες θα πρέπει να κατανοούν πάντα πότε κάτι είναι διαδικτυακή καμπάνια, ποιοι είναι πίσω από την εκστρατεία, ποιος πληρώνει για αυτή και τι θέλει να επιτύχει» είπε στους Financial Times πριν από έναν περίπου μήνα η επίτροπος Δικαιοσύνης, Βέρα Τζούροβα.

Η προσωποποιημένη διαφήμιση πολιτικών κομμάτων δεν είναι παράνομη αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει να διασφαλίσει ότι τα προσωπικά στοιχεία των ψηφοφόρων δεν συγκεντρώνονται χωρίς την έγκρισή τους.

Video: GDPR: Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να ρυθμίσει τον αχανή χώρο του διαδικτύου και να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών. 

Πριν από λίγο καιρό, τέθηκε σε λειτουργία ο νέος κανονισμός προστασίας προσωπικών δεδομένων της Ε.Ε. (GDPR) ενώ η Κομισιόν ζήτησε προσφάτως από τεχνολογικούς κολοσσούς  κοινωνικής  δικτύωσης να αφαιρούν μέσα σε μια μόλις ώρα φωτογραφίες, αναρτήσεις και βίντεο που σχετίζονται με τρομοκρατικές οργανώσεις.

Comments are closed.