“Βυθίζεται” η μετοχή του Facebook μετά τα χαμηλότερα των προσδοκιών αποτελέσματα

http://www.capital.gr/diethni/3307123/-buthizetai-i-metoxi-tou-facebook-meta-ta-xamilotera-ton-prosdokion-apotelesmata

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 01:20

Το Facebook ανακοίνωσε χαμηλότερα των προσδοκιών αποτελέσματα όσον αφορά στα έσοδα και στον αριθμό των ενεργών χρηστών του ανά την υφήλιο κατά το β' τρίμηνο του 2018, οδηγώντας τη μετοχή του σε "βουτιά" στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, μετά τη λήξη της συνεδρίασης στη Wall Street. Κι αυτό παρά την σημαντική αύξηση των κερδών του σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.

Η πτώση της μετοχής μάλιστα ξεπέρασε το 24% μετά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, κατά τη διάρκεια της οποίας ο CFO του Facebook ανέφερε ότι η επιβράδυνση αναμένεται να συνεχιστεί.

Συγκεκριμένα το Facebook ανακοίνωσε:

Κέρδη: 5,12 δισ. δολάρια (1,74 δολάρια ανά μετοχή έναντι 1,71 δολ. κατά τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις των αναλυτών). Την αντίστοιχη περίοδο του 2017, τα κέρδη είχαν ανέλθει σε 3,89 δισ. δολάρια ή 1,32 δολ. ανά μετοχή.

Έσοδα: 13,23 δισ. δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 13,36 δισ.

Ενεργοί χρήστες παγκοσμίως σε ημερήσια βάση (DAUs): 1,47 δισ. έναντι εκτίμησης για 1,49 δισ.

DAUs στη Βόρεια Αμερική: 185 εκατομμύρια έναντι εκτίμησης για 185,4 εκατ.

DAUs στην Ευρώπη: 279 εκατομμύρια έναντι εκτίμησης για 279,4 εκατ.

Μέσος όρος εσόδων ανά χρήστη (ARPU): 5,97 δολάρια έναντι εκτίμησης για 5,95 δολ.

Μολονότι οι DAUs αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση, η αύξηση ήταν μικρότερη από εκείνη την οποία ανέμενε η Wall Street. Οι Ευρωπαίοι DAUs εμφανίζουν μείωση σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2018, πιθανόν λόγω της ενεργοποίησης της GDPR στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία δίνει μεγαλύτερο έλεγχο στον χρήστη επί των δεδομένων του.

Προς έκπληξη των αναλυτών, το Facebook έχασε και σε σχέση με τις εκτιμήσεις για τα διαφημιστικά του έσοδα, φθάνοντας τα 13,04 δισ. έναντι εκτίμησης για 13,16 δισ.

"Εντυπωσιακά μικτά" έκρινε τα πρόσημα των αποτελεσμάτων ο Marco Rimini, στέλεχος της Mindshare. "Θεωρούμε ότι πρόκειται για την επίδραση της εφαρμογής της GDPR και κάποιων ζητημάτων δημοσίων σχέσεων. Σε μεσοπρόθεσμη βάση, οι διαφημιστές πιστεύουν ακόμη στο Facebook, όπως και οι χρήστες", σημείωσε.

Επιβράδυνσης συνέχεια 

Όπως δήλωσε κατά την τηλεδιάσκεψη, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο CFO του Facebook, David Wehner, η επιβράδυνση αναμένεται να συνεχιστεί. "Οι ρυθμοί ανάπτυξης των εσόδων αναμένεται να συνεχίσουν να επιβραδύνονται στο δεύτερο μισό του έτους και εκτιμούμε ότι ο ρυθμός ανάπτυξης θα υποχωρήσει σε μονοψήφιο ποσοστό σε σχέση με προηγούμενα τρίμηνα". Επίσης, ανέφερε ότι αναμένεται αύξηση των δαπανών κατά 50-60% σε σχέση με πέρυσι.

Comments are closed.