Κοινοποίηση στο Facebook
Κάντε Tweet στο Twitter
Πάνω από 1.000 αμερικανικοί ιστότοποι δεν συμμορφώθηκαν με το GDPR.
Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) που τέθηκε σε ισχύ τον Μάιο του 2018, είχε δώσει δύο χρόνια περιθώριο (από το 2016) στις επιχειρήσεις σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση να προετοιμαστούν και να συμμορφωθούν με τους όρους του νέου κανονισμού.
Ωστόσο, το GDPR δεν ισχύει όχι μόνο για επιχειρήσεις πού βρίσκονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και για όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτήν την περιοχή.
Ενώ πολλές αμερικανικές εταιρείες τροποποίησαν τις πολιτικές τους για να συμμορφωθούν με τον νεό κανονισμό, μια νέα έρευνα που διεξήχθη από τον Joseph O’Connor από το Ηνωμένο Βασίλειο αποκάλυψε ότι πάνω από 1.000 αμερικανικές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ανεξαρτήτου μεγέθους δεν κατάφεραν να συμμορφωθούν, και αντίθετα επέλεξαν να μπλοκάρουν τους ευρωπαίους επισκέπτες στις διαδικτυακές τοποθεσίες τους.
Ο O’Connor παρακολουθεί το ζήτημα από τα τέλη του Ιουνίου και έχει διαπιστώσει ότι περισσότεροι από 40 ιστοτόποι τηλεοπτικών δικτύων και περίπου 100 ιστότοποι που λειτουργούν κάτω από τα εμπορικά σήματα της GateHouse Media, την Tronc και την Lee Enterprises έχουν μπλοκάρει τους Ευρωπαίους επισκέπτες, οι οποίες είναι μερικές από τις πιο γνωστές περιπτώσεις.
Επιπλέον, το ένα τρίτο των 100 μεγαλύτερων αμερικανικών ειδησεογραφικών οργανισμών επέλεξαν να μπλοκάρουν τις τοποθεσίες τους στην ΕΕ, όπως το Chicago Tribune, την New York Daily News, την Dallas Morning News, την Newsday και την Virgin-Pilot.
Οι πολίτες της ΕΕ μπορούν εύκολα να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτούς τους αποκλεισμένους ιστότοπους χρησιμοποιώντας ένα εικονικό ιδιωτικό δίκτυο (VPN), αλλά για τον μέσο χρήστη του διαδικτύου αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί μια προφανής ταλαιπωρία.
Ας ελπίσουμε ότι το ζήτημα με τα αμερικανικά ειδησεογραφικά μέσα θα λυθεί σύντομα, αφού αρκετός κόσμος αρέσκεται να μαθαίνει ειδήσεις από αυτούς. Ωστόσο αρκετοί εμπειρογνώμονες πιστεύουν ίσως αλλάξουν τακτική και συνειδητοποιήσουν ότι προτιμότερο είναι να συμμορφωθούν με το GDPR, αφού δεν πλήττει μόνο τους αναγνώστες αλλά και το εμπορικό τους σήμα.