O Δρ. Henning Kagermann, Πρόεδρος της Γερμανικής Ακαδημίας Επιστήμης και Μηχανικής (Acatech) και Διεθνής Εκπρόσωπος της Πλατφόρμας Industry 4.0, πρώην CEO της SAP απαντά στις ερωτήσεις του marketpost.gr για λογαριασμό του gdprpost.
1.Πώς μπορεί ο Νέος Γενικός Κανονισμός Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) να επηρεάσει τις εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη;
Οι ταχύτατες εξελίξεις στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης βασίζονται κυρίως στην πρόοδο πάνω στις γνώσεις της μηχανής και στις δυνατότητες εκπαίδευσης των συστημάτων σε μεγάλα σύνολο δεδομένων. Αυτό περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα, η επεξεργασία και προστασία των οποίων ρυθμίζονται από το GDPR.
Αρχές όπως η σμίκρυνση των δεδομένων, ο σκοπός και η νομιμότητα της επεξεργασίας δεδομένων θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την ανάπτυξη και εφαρμογή συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης εάν έχουν να κάνουν με προσωπικά δεδομένα. Ωστόσο η ανάπτυξη του GDPR δεν επικεντρώθηκε στην πελώρια δυναμική της Τεχνητής Νοημοσύνης σήμερα. Είναι πολύ σημαντικό να μην αναστέλλεται η καινοτομία. Για παράδειγμα: Η ανάλυση δεδομένων, όπου η αναγνώριση παντέντας διαδραματίζει ένα ρόλο, πραγματοποιούνται ώστε να αναγνωρίσουν με ακρίβεια πρότυπα για τα οποία δεν γνωρίζαμε τίποτα μέχρι πρότινος. Ο λόγος της επεξεργασίας μπορεί να προσδιοριστεί μόνο χονδρικώς και ακροθιγώς σε αυτή την περίπτωση.
2.Μπορεί να αναστείλει το GDPR τις προσπάθειες που γίνονται στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και του Internet of Things; Είναι συμπληρωματικό ή αντικρουόμενο το GDPR με την Τεχνητή Νοημοσύνη;
Ο νέος κανονισμός αυξάνει τη διαύγεια για τους πολίτες όσον αφορά στις υποχρεώσεις δεδομένων και τα δικαιώματα πρόσβασης. Οι πολίτες λαμβάνουν πλέον πληροφορίες για το λόγο που έχουν συλλεγεί και επεξεργαστεί τα προσωπικά τους δεδομένα. Η διαφάνεια και η ευθύνη είναι σημαντικά στοιχεία, που ενισχύουν την αποδοχή του τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Ωστόσο η διαφάνεια δεν είναι σκοπός από μόνος του. Από οικονομικής άποψης καθίσταται σαφές γιατί οι εταιρείες αποφεύγουν να αποκαλύπτουν τα μοντέλα ή τους αλγόριθμους που χρησιμοποιούν, γιατί μπορεί να επηρεάσουν τη θέση τους στην αγορά.
3.Θα απαιτηθεί χρόνος ώστε να συμμορφωθούν και να συνηθίσουν το Νέο Γενικό Κανονισμό οι εταιρείες;
Η καθιέρωση του πλαισίου του GDPR σχετίζεται με οικονομικό ή προσωπικό κόστος για τις εταιρείες. Από την άλλη μια ορθώς συντηρούμενη βάση δεδομένων με διαφανείς διαδικασίες μπορεί να συνεισφέρει στη βελτίωση της σχέσης με τον πελάτη και να ενδυναμώσει την ποιότητα του brand. Ο κανονισμός επίσης μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη επαγρύπνηση όσον αφορά στην αξία και υπεύθυνη διαχείριση δεδομένων. Στην παρούσα φάση καθίσταται αδύνατη η αξιολόγηση του Κανονισμού GDPR γιατί είναι πολύ νωρίς. Ορισμένοι νομικοί όροι είναι λίγο ασαφείς και θα πρέπει να δούμε πώς οι εποπτικές αρχές και το νομικό σύστημα θα τους ερμηνεύσουν.