Από τις 25 Μαΐου 2018 και εφεξής, έχει τεθεί σε εφαρμογή ο νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR).
Στη προσπάθεια εφαρμογής του Κανονισμού GDPR, τις τελευταίες ημέρες, τα εμαιλ μας κατακλύστηκαν από μηνύματα εταιρειών και επαγγελματιών που ζητούσαν την συγκατάθεση των παραληπτών τους.
Ερώτημα : Η αποστολή των μηνυμάτων αυτών είναι σύμφωνη με τον Κανονισμό GDPR;
H απάντηση είναι ΟΧΙ. Ο Κανονισμός GDPR δεν εφαρμόζεται για την αποστολή διαφημιστικών email και μάλιστα υπάρχει τέτοια, ρητή πρόβλεψη σε συγκεκριμένο άρθρο του Κανονισμού. Για τα διαφημιστικά εμαιλ εφαρμόζεται ειδική Οδηγία της ΕΕ που έχει τεθεί σε εφαρμογή ήδη από το έτος 2006. Η Οδηγία αυτή – και μόνο – έχει θέσει όλες τις προϋποθέσεις νόμιμης αποστολής διαφημιστικών εμαιλ.
Οι εταιρείες λοιπόν που ζήτησαν συγκατάθεση για την αποστολή διαφημιστικών εμαιλ στο πλαίσιο του GDPR και δεν είχαν από το παρελθόν την ρητή συγκατάθεση του εκάστοτε παραλήπτη, παραβίασαν – με την ίδια την αποστολή του εμαιλ για συγκατάθεση – την ειδική Οδηγία της ΕΕ για τα διαφημιστικά εμαιλ. Η ενέργεια αυτή πιθανότατα είχε οικονομικό κόστος για τις εταιρείες και μπορεί να τους κοστίσει περαιτέρω, αν κάποιος παραλήπτης των εμαιλ στραφεί για αποζημίωση στα ελληνικά δικαστήρια για παραβίαση της ειδικής Οδηγίας της ΕΕ.
Έτσι, δυστυχώς, ο νέος Κανονισμός GDPR έγινε αιτία για την παραβίαση μιας Οδηγίας της ΕΕ.
http://www.manandlaw.com/gdpr-kanonismos-prostasias-proswpikwn-dedomenwnn-e-privacy-odhgia/