GDPR: Ποια είναι τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων;

http://www.nextdeal.gr/asfalistikes-eidiseis/idiotiki-asfalisi/102021/gdpr-poia-einai-ta-vasika-dikaiomata-ton-katanaloton

Μια γενική επισκόπηση με τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων, όσο αφορά τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) που εφαρμόζεται από τις 25 Μαΐου 2018, δημοσίευσε η Insurance Europe.

Το GDPR παρέχει στους καταναλωτές μεγαλύτερο έλεγχο των δεδομένων τους, ενισχύοντας ταυτόχρονα τα υφιστάμενα δικαιώματά τους και εισάγοντας νέα. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους σε μια άλλη εταιρία σε μια ευρέως χρησιμοποιούμενη και μηχανικά αναγνώσιμη μορφή αλλά και να γνωρίζουν εάν ο ασφαλιστής τους επεξεργάζεται τα προσωπικά τους δεδομένα και για ποιους σκοπούς.

Ειδικότερα, η Insurance Europe αναφέρει ότι η ασφαλιστική εταιρία πρέπει να επεξεργάζεται τα δεδομένα των πελατών της για διάφορους λόγους, όπως για τον υπολογισμό των ασφαλίστρων, την προσφορά προϊόντων προσαρμοσμένων στις ανάγκες των πελατών και την πληρωμή των αποζημιώσεων. Οι νέοι κανόνες προστασίας δεδομένων της ΕΕ (GDPR) εισάγουν νέες απαιτήσεις για τις εταιρίες που επεξεργάζονται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως οι ασφαλιστικές, και παρέχουν περισσότερα δικαιώματα στους καταναλωτές.

Παρακάτω περιγράφονται τα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών:

Δικαίωμα ενημέρωσης
Προτού επεξεργαστείτε τα προσωπικά σας δεδομένα, ο ασφαλιστής σας πρέπει να σας παράσχει διάφορες πληροφορίες, όπως ποιος επεξεργάζεται τα προσωπικά σας δεδομένα και ποιος είναι ο σκοπός αυτής της επεξεργασίας.

Δικαίωμα πρόσβασης
Έχετε το δικαίωμα να γνωρίζετε αν ο ασφαλιστής σας επεξεργάζεται τα προσωπικά σας δεδομένα και, σε περίπτωση που τα επεξεργάζεται, να λάβετε ένα αντίγραφο των δεδομένων. Μπορείτε επίσης να ρωτήσετε για τους σκοπούς της επεξεργασίας ή εάν τα δεδομένα σας θα σταλούν σε χώρες εκτός της ΕΕ.

Δικαίωμα διόρθωσης των δεδομένων σας
Μπορείτε να ζητήσετε από τον ασφαλιστή σας να διορθώσει τα δεδομένα σας, αν δεν είναι ακριβή.

Δικαίωμα στη λήθη
Μπορείτε να έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε από τον ασφαλιστή σας να διαγράψει τα δεδομένα σας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως όταν δεν είναι πλέον απαραίτητα. Ωστόσο, αυτό το δικαίωμα δεν είναι απόλυτο. Για παράδειγμα, ο ασφαλιστής σας μπορεί να χρειαστεί να διατηρήσει τα δεδομένα σας για να συμμορφωθεί με μια νομική υποχρέωση.

Δικαίωμα στη φορητότητα δεδομένων
Σε ορισμένες περιπτώσεις - για παράδειγμα, όταν ο ασφαλιστής σας επεξεργάζεται τα δεδομένα σας με βάση τη συγκατάθεσή σας ή ως μέρος της ασφαλιστικής σας σύμβασης - μπορείτε να ζητήσετε από τον ασφαλιστή σας είτε να σας παράσχει τα δεδομένα είτε να τα μεταβιβάσει σε άλλη εταιρία, σε ευανάγνωστη μορφή.

Δικαίωμα εναντίωσης
Μπορείτε να έχετε το δικαίωμα να εναντιωθείτε στην επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων από τον ασφαλιστή σας. Το δικαίωμα αυτό, ωστόσο, δεν είναι απόλυτο. Για παράδειγμα, ο ασφαλιστής σας μπορεί να έχει το δικαίωμα να συνεχίσει να επεξεργάζεται τα δεδομένα σας εάν έχει έννομο συμφέρον που υπερισχύει του δικού σας. Εάν τα δεδομένα σας υποβάλλονται σε επεξεργασία για σκοπούς άμεσου μάρκετινγκ, έχετε το δικαίωμα να προβείτε σε καταγγελία ανά πάσα στιγμή.

Δικαίωμα ανθρώπινης παρέμβασης
Εάν ο ασφαλιστής σας αποφασίσει για κάτι που σας επηρεάζει μόνο με βάση την αυτοματοποιημένη επεξεργασία (δηλαδή μέσω ενός αλγορίθμου), έχετε το δικαίωμα να εκφράσετε την άποψή σας, να αμφισβητήσετε την απόφαση και να ζητήσετε την ανθρώπινη παρέμβαση. Για παράδειγμα, αν ο ασφαλιστής σας υπολογίζει το ασφάλιστρο για το ασφαλιστήριο συμβόλαιο μόνο με αυτοματοποιημένα μέσα και δεν είστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε από έναν άνθρωπο να επανεξετάσει την απόφαση.

Comments are closed.