Δίνουν αφειδώς τα στοιχεία τους

https://www.efsyn.gr/arthro/dinoyn-afeidos-ta-stoiheia-toys

Οι παροχές και η ανταπόδοση, όπως ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι Ελληνες καταναλωτές στη συντριπτική τους πλειονότητα δίνουν αφειδώς τα στοιχεία τους στις εταιρείες με τις οποίες συναλλάσσονται, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Μπορεί η αντίληψη για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα να είναι διαφορετική ανάλογα με την ηλικία, καθώς οι νεότεροι θεωρούν προσωπικά στοιχεία τις φωτογραφίες και την επικοινωνία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ οι μεγαλύτεροι αυτά που αφορούν τα παιδιά τους, την οικονομική τους κατάσταση και τα ιατρικά δεδομένα, ωστόσο στη συντριπτική τους πλειονότητα (οκτώ στους δέκα Ελληνες) καταναλωτές δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία που αφορούν την οικογενειακή και επαγγελματική τους κατάσταση.

Και μπορεί οι εννιά στους δέκα να αναζητούν ασφάλεια για τα δεδομένα που εμπιστεύονται στις εταιρείες, καθώς φοβούνται τυχόν διαρροή τους, ωστόσο δίνουν με ευκολία τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου σε ποσοστό που αγγίζει το 90%, ενώ εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί σε ό,τι αφορά τα άλλα στοιχεία επικοινωνίας, αφού οι μισοί παραχωρούν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους (οι πέντε στους δέκα) και ακόμη λιγότεροι, οι τρεις στους δέκα, διαθέτουν τα στοιχεία της διεύθυνσης και του σταθερού τους τηλεφώνου.

Τα παραπάνω είναι μερικά από τα βασικά συμπεράσματα πανελλαδικής έρευνας της ClientIQ και της Focus Bari για τη σχέση των Ελλήνων καταναλωτών με τα προσωπικά δεδομένα, τέσσερις μήνες μετά την εφαρμογή του νέου πανευρωπαϊκού κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR).

Ενημερωμένοι

Οι Ελληνες καταναλωτές, σύμφωνα με την έρευνα, φαίνονται ενήμεροι για τον νέο κανονισμό σε ποσοστό 86%, ενώ το 77% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι το περιστατικό διαχείρισης δεδομένων στην υπόθεση της Cambridge Analytica τούς έχει κάνει προσεκτικότερους στον τρόπο διάθεσης των στοιχείων τους.

Παρά το γεγονός ότι αξιολογούν ως σημαντικό το θέμα της διαφάνειας στη διαχείριση των δεδομένων τους, «αποτυπώνεται ξεκάθαρα ότι οι Ελληνες, σήμερα, θεωρούν αναπόφευκτη την καταγραφή και την αξιοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων από τις εταιρείες, καθώς πιστεύουν ότι αντιπροσωπεύει το απαιτούμενο "τίμημα" προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις διάφορες υπηρεσίες, όπως ενδεικτικά την αγορά από ένα e-shop, τη συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης ή ακόμα την πρόσβαση στα social media» αναφέρεται στην έρευνα, στην οποία οι Ελληνες καταναλωτές προβάλλουν και την αξίωση να λαμβάνουν προσωποποιημένη εξυπηρέτηση από τις εταιρείες στις οποίες έχουν εμπιστευτεί τα στοιχεία τους, καθώς το 80% παραχωρεί όχι μόνο στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς αλλά και πληροφορίες για τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του.

Σημειώνεται ότι η έρευνα υλοποιήθηκε 18 Μαΐου με 21 Ιουνίου 2018, σε δείγμα 630 ατόμων ηλικίας 18-72 που είναι χρήστες του Internet.

Έντυπη έκδοση

 

Πηγή: https://www.efsyn.gr/arthro/dinoyn-afeidos-ta-stoiheia-toys

Comments are closed.