Κοινοποίηση στο Facebook
Κάντε Tweet στο Twitter
Γράφει η Ηλέκτρα Αλευρίτη
Με πρόστιμο έως και 545 εκατ. απειλείται η British Airways (ΒΑ), έπειτα από την πρόσφατη κυβερνοεπίθεση που δέχτηκε από χάκερ που έκλεψαν τα στοιχεία 380.000 πιστωτικών καρτών, με τις οποίες έγιναν αγορές εισιτηρίων.
Το χρονικό
Κυβερνοεγκληματίες έκλεβαν επί δύο εβδομάδες τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών επιβατών. Συγκεκριμένα, εκλάπησαν τα στοιχεία από 380.000 συναλλαγές που είχαν γίνει μέσω της ιστοσελίδας της BA και μέσω της εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, μεταξύ 10.58 μ.μ. στις 21 Αυγούστου και 9.45 μ.μ. στις 5 Σεπτεμβρίου 2018. Τα δεδομένα αυτά πέρασαν στα χέρια των χάκερ που απέκτησαν το όνομα των κατόχων τους, τη διεύθυνση διαμονής, την ηλεκτρονική τους διεύθυνση, τον αριθμό πιστωτικής κάρτας, την ημερομηνία λήξης και τους κωδικούς ασφαλείας. Με λίγα λόγια, όλα τα δεδομένα που χρειάζονται οι κακοποιοί ώστε να κάνουν συναλλαγές με αυτές τις κάρτες.
Τι μπορούν να κάνουν οι χάκερ με αυτά τα δεδομένα;
Με αυτές τις πληροφορίες, οι κυβερνοεγκληματίες έχουν μια σειρά επιλογών, από την πώληση των δεδομένων σε άλλους εγκληματίες για την κλωνοποίηση καρτών ή την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών. Ο Άλεξ Κρουζ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, υποστήριξε πως οι χάκερ δεν κατάφεραν να αποκωδικοποιήσουν το σύστημα κρυπτογράφησης της εταιρείας, αλλά δεν εξήγησε με ποιο τρόπο κατάφεραν να αποσπάσουν τα εξαιρετικής σημασίας δεδομένα.
Αποζημίωση
Οποιος πελάτης έχει πέσει θύμα απάτης θα αποζημιωθεί από την BA.
Πρόστιμο
H BA απειλείται με επιβολή προστίμου στο πλαίσιο του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων (GDPR). Η παραβίαση του κανονισμού ενδέχεται να επιφέρει πρόστιμο που φτάνει μέχρι και το 4% των ετήσιων πωλήσεων μιας εταιρείας, ποσό που στην περίπτωση της BA φτάνει τα 545 εκατ. ευρώ.
Θα επηρεαστούν οι πτήσεις;
Όχι. Πρόκειται για ένα καθαρά οικονομικό έγκλημα και δεν έχει καμία επίδραση στις καθημερινές λειτουργίες της αεροπορικής εταιρείας.
Τι σημαίνει αυτό για τη British Airways;
Πέρα από το ενδεχόμενο επιβολής προστίμου, πρόκειται για ακόμα ένα σοβαρό συμβάν που σχετίζεται με τα συστήματα τεχνολογίας πληροφοριών της αεροπορικής εταιρείας, την φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση και πλήττει το γόητρό της. Τον περασμένο Ιούλιο, περίπου 7.000 επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν όταν πτήσεις τους προς ή από το Heathrow ακυρώθηκαν μετά από αποτυχία του συστήματος πληροφορικής που παρέχεται στην BA από την Amadeus, ενώ τον Μάιο του 2017, μια «διακοπή ρεύματος» προκάλεσε την κατάρρευση των πληροφοριακών συστημάτων της ΒΑ και την ακύρωση εκατοντάδων πτήσεων.